Sunday, January 20, 2008

16. jaanuar. Kust kaudu El Castillole?

2rkasime pool 6, embasime Mike´i, lasime tal end pisut saata ja marsruuti juhatada, embasime veelkord ja et klishee oleks t2iuslik surus ta mulle 2 pakki kommi pihku ja nii me lahku l2ksimegi. Kommid, muide, oli v2ga head, umbes nagu energiageel kummikommi kujul, "parim asi, mis Ameerikast viimasel ajal tulnud on", nagu Mike ise ytles.

Meie plaan oli t6usta 5500 meetri k6rgusel asuvale lamedale kaljuplatvormile, nimega El Castillo, kus kavatsesime telkida ja ilma passida ja siis sobival hetkel tippu t6usta. Kysimus oli ainult, et kustkaudu. Normaalmarsuut viis m88da El Corridori otse El Castilloni, seal aga oli oht kivipuruga p2he saada. Erakorraline marsruut, mida oli soovitanud ka Angelo, oli pikem ja viis k6igepealt rusun6lva m88da harjale ja sealt ymber El Castillo. Mul pole 6nneks v2ga k6va pea ja see siinkohal otsustavaks saigi. Aga. Ega me siis v2ga pikka ringi ka teha viitsinud. Ikka yritasime natuke l6igata. L6ppes see kolmetunnise rusun6lval ryselemisega ja minule ka m6ningate sinikatega. Isegi Tarmo, kes alati jooksusammul ja s2rasilmil k6igist n6lvadest yles l2heb oli kuidagi morn. Harjal paistis El Castillo kenasti k2tte, mida ei paistnud oli loogiline tee sellest ymberminekuks v6i otsa ronimiseks. Tarmo l2ks rada tudeerima ja oli niikaua 2ra, et ma j6udsin isegi v2ikese meeldiva uinaku teha. Selgus, et El Castilloni sealtkaudu rada pole, kyll aga on meil v6imalus 20 meetrisest kaljuseinast oma k8ie abil rajani laskuda. Seda siiski 88sel v6i varahommikul, kui p2ike seinale ei paista ja sealt kive lahti ei sulata. Tegelikult oli ka 88sel kolinat kuulda, sest v6imsamalt kui p2ike sulatab siinmail Tungurahua kuum tuhk, mida too vahetpidamata v2lja pahvib. Pealel6unal siirdus Tarmo marsruudiluurele (temal nimelt on k6va pea ja pudenevad kivid ei t2henda seega midagi) ja tuli tagasi meeliylendava teatega, et Mike´i poolt kirjeldatud v6imatuna n2ivaid ja l2bimatuid kohti ta ei leidnud, v2hemalt liustikukeelelt mitte. Mike´i k8ie s2ttis ta sinna aga yles, 6nneks mitte kyll k6ike kuutkymmet meetrit.
6htupoolik m88dus idylliliselt: kygelesime oma imepisikeses telgis ja ajaviiteks lugesin ma Tarmole ette me kolme Travellunchi paki koostisosad k6igis keeltes, mis pakil kirjas olid. Saksa keele osa ta isegi parandas. Enne pimedat l2bisin kaljuseinal peaproovi teemal: "laskumine tulet6rjujaga, t6usmine haaravaga", et 88sel libedamalt l2heks.